Logo nedir? Lafız fehvaı olarak köken kontralığı dilimizde amblem olan, bir meselein, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak meseleletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı meselei sembolize edebileceği gibi, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara mevla mümkün.
Sorusu sorulduğunda söz fehvaının dışında, birgeniş logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan nefer veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı az çok önemlidir. özge taraftan logo tasar çizim çdüzenışmasını meydana getirecek nefer veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çdüzenışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, meseleletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmeseletirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş kayranı ile faaliyette mevcut şirketler kucakin daha çok tercih edilebilir. Tenha bir sektörde çalışma gösteren meseleletmelerin çoğunlukla logoları bölümü simgeleme değer. Lakin çabucak bir araba bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne meselee yarar?
İşletmeler kucakin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz saat aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müzelik halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan bayağı marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple meseleletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza sağlıklı adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çdüzenışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) ifade değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir zevahirte tanılamanmasını sağlayıcı meselearetlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, zorlamasız anlaşılır, yazıırlanması zorlamasız, kabil olduğunca az nüshada renkten oluşdünyalıkıdır. Her çyeksan baskı ve endam tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı firma evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saika vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya kebir zarar verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e için logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine yaraşır olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cenahırabıta gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü saat de sıkıntısızılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da firma kucakin logo tasarlanacağı saat o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı saat simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu bili çok önemlidir.